30 oktober 2005

Om TV400


Nu är jag nöjd och Paradise Hotel-uppdaterad. Dessutom har jag tittat med ett halvt öga på det program (pogram!) som följer Paradise-repriserna: Paradise Hotel Extra. Det leds av Ooooolinda Borggren och Patrik "jag har Nivea på mina läppar och ´jag gillar det" Larsson. Vem det är producerat av vet jag inte, men det är nog samma snille med fingertoppskänsla för hur man gör bra TV som producerar de flesta av TV400:s program. I TV400:s övriga repertoar kan man se guldkorn som "Kändis" och "Stockholmsnatt".

Om Kändis:
"Kändis är namnet på höstens mest glittrande glamourösa skvallerprogram för den som vill veta allt om våra kändisar. Tittarna får vara med och uppleva tillställningar de annars bara drömmer om - kändispremiärer, galor, prisutdelningar och fester. Programmet utspelar sig på en galafest där tittarna får vara med om alla de häftigaste ögonblicken. Kändis smygfilmar på krogen och bjuder in kända gäster som vågar såga andra kändisar. Dessutom utses Sveriges otrevligaste kändis. Kändis är först med det senaste skvallret och drar sig inte för något."

Om Stockholmsnatt:
"Här är programmet för de som vill ha full koll inför helgen. Ett live-band borgar för god stämning då här dryftas vilka fester man ska gå på och vilka klubbar som är inne? Utsända korrespondenter rapporterar om läget ute i landet och i studion pratas det musik, film, sport och mode."

Mer om TV400:
"TV400 erbjuder ett utbud med fokus på tre områden: inköpta serier och filmer, att ge mer av TV4s storsatsningar i exempelvis Idol Extra och Paradise Hotel Extra samt egenproducerade program med kreativ udd."


Jag tror att de där egenproducerade programmen med kreativ udd är vad som gör TV400 till Sveriges sämsta TV-kanal.

Inga kommentarer: