16 oktober 2005

Kom igen Eileen och sug upp solen

Sitter och bloggar (nähä?), myser och lyssnar på Kent, just nu "Nihilisten", fast jag borde vara ute och göra höstfint i min trädgård. Det ligger äpplen över HELA gräsmattan. Ska gå ut... snart...

Jag kom på att jag vill lista låtar som får mig att må bra så nu gör jag det.

Soak up the sun med Sheryl Crow - speciellt början, innan hon börjar sjunga.

Mannen i vit hatt osv. med Kent - får mig att minnas konserten i somras. Så himla bra!

Karma Chamelion med Culture Club. Jag var typ elva, på min gammelmormors lantställe och var lycklig poptjej som spelade in från radion.

Rhytm is a dancer med Snap - livet lekte och jag kom in på krogen med falskleg.

Come on Eileen med Dexys Midnight Runners - får mig att vilja åka nercabbat med sjal runt huvudet och solbrillor

Born to run med Bruce Springsteen - speciellt Clarence Clemmons saxsolo.

Dinga linga Lena med Pugghan - allt med den är bara SÅ bra. Tonläget, texten, melodin...

Oh la la jag vill ha dig med gamle labradoren Lundell - "med håret som en flagga på ditt kvinnoskepp" - det går inte att inte älska den låten.

Enought for now. Men en sak till: jag har tidigare skrivit om låtar som får mig att grina, då tog jag upp dessa:

Lilla fågel blå med Staffan Hellstrand
Lucky med Britney
Nothing else matters med Metallica

Jag måste lägga till I will always be your soldier med Marit Bergman. Apropå det Mo så saknar jag dig nåt oerhört och vill att du ska komma och hälsa på mig snart så jag får sova räv och skrämma dig. Du vet hur.

Nu när jag pubbar detta så snurrar Franz Ferdinands senaste i playlisten. Den är också mysig.



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag grinar också då och då när jag hör Marit Bergmans låt och tänker på min syster.