11 oktober 2005

Listmani!

3 saker som jag gillar:
1. Min familj. J, min syster, min mamma och min pappa. Och så de man fått som bonus, som J:s familj, och finaste djuren: Sickan och Pockis och Ronja.

2. Att skriva bra saker och att känna mig nöjd när jag läser dem och tänka "fan, är det jag som har skrivit det här, vad bra det är".

3. Mat - att laga, att äta, att tänka på.

3 saker som jag tycker illa om och som skrämmer mig:
1. Folk som glor på en helt ogenerat på tåget/bussen/stan. Särskilt när de har munnarna öppna.

2. Havsdjup. Eller djup varsomhelst för den delen. Djup=mer än en meter.

3. Insekter. Med långa ben, stora kroppar, vingar - alla sorter.

3 viktiga saker i min lägenhet:
1. De ännu oupphängda affischerna, inköpta på MoMa i New York. Hope, II av Gustav Klimt, bland annat.

2. Espressomaskinen.

3. Fåtöljen i 40-talsstuk som tippar bakåt. Arvegods på J:s sida.

3 slumpvis valda fakta om mig:
1. Jag älskar anekdoter. Både att berätta och att höra. Berättar gärna samma sak flera gånger.

2. Jag kan inte få nog av Britney Spears.

3. Jag skriver snabbt och läser ännu snabbare.

3 saker jag vill göra innan jag dör:
1. Bo med J i en lägenhet i New York. I lägenheten ligger också vårt kontor, och därifrån driver vi vår kommunikationsbyrå.

2. Sitta i regeringsställning.

3. Få barn.

3 saker som jag kan göra:
1. Skriva.

2. Skruva ihop Ikea-grejor, koppla in elektriska saker.

3. Få folk att skratta. Särskilt min syster.

3 saker som jag inte kan göra:
1. Cykla utan att hålla i mig.

2. Utöva improvisationsteater. Jag är alldeles för hämmad.

3. Ha överseende med folk som inte fattar/gnäller/är ängsliga.

3 saker som jag säger mest:
1. "Det är ju helt bisarrt" alt. "Det är ju helt sjukt"

2. "Absolut, jag har börjat på artikeln"

3. "Men allvarligt.."

3 kändisförälskelser:

1. Britney Spears

2. Eddie Vedder

3. George Clooney (som han ser ut nu, inte när han var med i Cityakuten)

Inga kommentarer: