19 oktober 2005

Hållande av ställning


Jag gör rabarbersorbet. Tror det blir asbra, eftersom rabarber = gott, sorbet = gott. Dock har jag ingen glassmaskin så jag måste stanna uppe till typ 12 i natt för att var 30:e minut vispa runt i fryssörjan. Jag var så smart att sätta igång med detta 20.45 så jag får väl skylla mig själv.

Dessvärre är det så att jag i avsaknad av inlägg från min loveli syster Mo inte har nån som helst inspiration att skriva, men eftersom jag lovat att "hålla ställningarna" så måste jag ju producera åtminstone ett inlägg. Kan försöka reflektera lite, det kan funka:

Reflektion 1: (var tvungen att ta bort det, jag är verkligen sorgligt dålig idag.)

Skit samma, jag får gå och tvätta min fult klippta frisyr med det schampo som frisören lyckades lura på mig. Jo förresten, jag kan skriva om skräckbesöket hos frisörn from Hell igår!

Det här gick fel:

* Frisörstanten sa inte vad hon hette (jag hade bokat en random-frisör på en ny salong eftersom jag är på jakt efter en ny sedan min förra slutat)

* Frisörstanten dissade min hårkvalitet det första hon gjorde (oj vilket STRÄVT hår du har sa hon. Jag har alltid fått beröm för mitt tjocka hår, själv hade hon en fönad hövolm med tunt fult hår. Jag skulle ha sagt oj vilken FUL FRISYR du har men det gjorde jag såklart inte)

* Frisörtanten frågade inte vad jag tänkt mig utan började klippa direkt, jag fick liksom vålda in mina åsikter. Som hon dissade. Jag ville ha rak lugg, nej det blir inte bra på dej sa hon.

* Frisörtanten rev mig på sidan av ögat två gånger med sina långa naglar när hon skulle dra ut håret på sidorna för att jämföra längd.

* Frisörtanten luktade rök.

* Frisörtanten fönade upp mitt hår i nåt slags golfbollsfrisyr. Tog en piggborste och FÖNADE IN topparna. Jag vill spreta mitt hår!

* Frisörtanten sprätte in små onda hårstrån i mitt ena öga och log elakt när det började rinna tårar ur det (KAN vara en överdrift men jag tror nog inte det)

* Frisörtanten nöp mig i halsen när hon skulle ta bort det fula skynket.

* Frisörtanten tog osannolikt mycket betalt för 40 minuters arbete.

Det här gick bra:

* Det var skönt att få håret tvättat. Hennes vassa små naglar rev rätt gott.

Needless to say: jag går INTE tillbaks till den ondingen. Tyvärr är jag alldeles för feg att säga sånt här till folk face-to-face. För när hon säger "känns det bra" och vandrar runt med spegeln runt mitt huvud så piper jag fram ett "jaa jättebra" fast jag blöder inombords.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man, vad hemskt. Sådär var det alltid när jag klippte mig i Motala och sen på normalt prissatta ställen även i Stockholm. "nej en sån frisyr finns inte". Sen jag började betala otrevligt mycket pengar för en klippning har det blivit bra, alla har varit trevliga och verkligen diskuterat fram hur håret ska klippas. 450 kr tror jag är minimum för vad som har varit en acceptabel frisör. I spannet mellan 500kr och 760kr har jag bara stött på bra frisörer. Och så senast, när jag klippte mig gratis..men det var ju på Hårgängets skola.