15 december 2005

Kraxmaskin

En av mina favorithackkycklingar, Ingela Agardh, är helt obetalbar som Godmorgon Sverige-värd. Det har jag yttrat förr. Jag gör det igen. Ingela Agardh är helt obetalbar som Godmorgon Sverige-värd! Det där kraxande puckot måste bort från rutan. Möjligtvis kan hon få sitta i Go'kväll.

I morse fick hon en riktig rökhoste-attack när hon intervjuade nån snubbe, och ber inte om ursäkt eller nåt, utan säger bara mellan kraxningarna och rosslingarna "jag lyssnar trots att jag hostar". Lagom till frukost, en slemklump från Agardh. Varsågod!

En rolig grej till som hände i Godmorgon Sverige var att Christer Sturmark nog ansåg sig själv göra totalt mos av en liten stackare som höll på med parapsykologi (minns ej vad han hette). Sturmark raljerade, skrattade, gjorde sig lustig över den lille mannen och nu ska vi se om jag lyckas beskriva det här: när den lille parapsykologiska mannen sa att nej, han hade ännu inget bevis för att han kan förflytta sig utanför sin kropp, så gör Sturmark en sån där gest som symboliserar "nehej, där ser man. Föga förvånande." Gesten går ut på att man lyfter ena armen med handflatan pekande uppåt, liksom mot den man vill visa inte kan ett skit, lägger huvudet på sned/snett bakåt och gör en överlägsen min. Sen säger den lille mannen att han är för ett förslag där alla medier ska bli certifierade innan de får utöva sin förmåga mot betalning, varpå Sturmark säger till Agardh (och indirekt till oss tittare) "han menar inte er i MEDIA, utan medier som i medium." Tänk så han tvålade till den lille mannen. Jag måste ta reda på vad han heter.

Förresten så har Christer Sturmark en sån där frisyr som jag ondgör mig över här. Långt hår och lång lugg i hästsvans.

Inga kommentarer: