13 december 2005

Jag vill inte se mer kött!

Det går inflation i romantiska middagar i div. junktv-program anser Populärkultursjunkien. Jag håller med. I vartenda jäkla avsnitt ska det smakas av varandras drinkar och matas med majonnäsindränkta hummerklor (Detta gäller program som Par på prov, Du är vad du äter, Outsiders, Nannyakuten/jouren...). Jag vill spinna vidare på detta!

Det är Väldigt Inne att filma dessa människor i sängen och i badkaret! Varje avsnitt har åtminstone ett inslag där man ser deltagaren ligga och vältra sig i sänghalmen i urtvättade olikfärgade lakan (jag är bäddsetsfascist varför jag stör mig på det sistnämnda). Det ser alltid lite skitigt och illaluktande ut i dessa sovrum, med furugavlar och en liten bit skumgummimadrass som sticker fram. Blä. Igår på Outsiders handlade säng-scenen om en kille med hår på ryggen som kliade. Sängkammarscenen skulle föreställa en morgonstund där han vaknade och ville bli kliad av sin tjej på den håriga ryggen. Rafs rafs sa det. Det känns som om producenten inte tror att vi förstår killens problem om man inte filmar just morgonscenen då kliandet börjar. Men det gör åtminstone jag. Jag undanber mig närbilder på nakna håriga överkroppar i sunkiga sovrum (ljussättningen är dessutom katastrofal).

Det är även Väldigt Inne att ha ett inslag där deltagaren badar, gärna tillsammmans med sin andre hälft. Ofta som ett inslag i den romatiska middagen. Det ser också mest skitigt och svettigt ut. Ibland masseras deltagaren. Ofta finns massageinslaget med i program som går ut på att deltagaren är kraftigt överviktig, t.ex. Outsiders, Du är vad du äter. Ljussättningen är dessutom katastrofal.

Jag tror jag ska börja föra statistik över dessa fenomen.

1 kommentar:

L sa...

Haha, träffande inlägg! Det var lite äckligt när han kliade rygge mot den där mosaik-väggen tyckte jag.. tänk om det lossnade hår.. och satt kvar/la sig på golvet.. jag kanske är lite känslig.