03 november 2005

Vad pratar två judiska wiz kids om vid middagsbordet?

Jag har just läst ut Kärlekens historia av Nicole Krauss, och nu har jag börjat på Allt är upplyst av Jonathan Safran Foer. Nicole Krauss och Jonathan Safran Foer är gifta och bor i Brooklyn, NY (hon är 31 år, han är 28), och jag kan liksom inte låta bli att fundera på hur ooerhöört intellektuella konversationer som förs runt deras middagsbord - eller snarare på nåt soft, mörkt, nersuttet kaffehak vid Prospect Park, där de bor (nedan deras badrum, från Gawker).Efter att jag är klar med Saffie ska jag läsa en annan bok om gubbe i Brooklyn (Krauss bok innehåller en sådan vid namn Leo Gursky): Paul Austers Dårskaper i Brooklyn.

Men nu kollar jag the EMA's. Måste hålla mig vaken till Madonnas performance!

Inga kommentarer: