21 april 2006

..du är väl med oss, Juha?

Såg till min förvåning i morse på Rapport att David Boati tydligen är reporter på SVT (Rapport, Uppdrag Granskning...) nu för tiden. Ni vet, David Boati, som spelade Juha i "En komikers uppväxt"? Han har typ varit med i div. sunkiga svenska sitcoms också, typ "Svensson Svensson" eller "C/O Segemyhr", "Pappas flicka" eller nåt. Dessutom var han med i filmen "Festival" med hon Skärgårdsdoktorn-Ebba/Wilma. Det måste vara han. För det kan väl inte finnas många David Boati, eller?

Odödligt och obehagligt citat från "En komikers uppväxt": "Den som inte är med oss är emot oss. Du är väl med oss, Juha?"

4 kommentarer:

L sa...

Jag tänker på Bert av nån anledning.. var han inte med där.. eller?

jo sa...

Jo, i Bert-den siste oskulden.

Anonym sa...

Hela inlägget läste jag David Batra. Visserligen läste jag Karlskoga istället för Krsko också i gårdagens sportbilaga (om vm-tävlingen i speedway). Undrar om jag kan skylla även det på pollergin.

Anonym sa...

Han är ju med i alla Bert. Alltså serien. Det är ju han som är Lill-Erik! Upptäckte han på rapport i dag. Undrar hur han lyckades få jobb där. Ett par månader efter du skrev inlägget så kom jag och kommenterade. Spännande med sökningar på internet. "david boati" +rapport, så hamnade jag här!