18 mars 2006

Rachel Molin är inte så rolig


Jag lyssnar just nu på en otroligt dålig inläsning av boken Änglar (Marian Keyes). Den görs av Rachel Molin (som gör Tant Muttie och en massa annat skit, dvs inte så rolig) och jag överväger nästan att sluta lyssna, så mycket ogillar jag inläsningen. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men hon gör det så oerhört konstlat och låter nästan lite som när Emma Andersson gör voice-overs till Dolce Vita.

Till bra inläsningar kan räknas Helena Bergström när hon gör Kennedys hjärna och Håkan Nesser när han läser sina egna böcker. Förutom Nerke-e:na då. Sen så gillar jag Tomas Bolmes inläsning av Lasermannen, speciellt när han gör Ausonius tyska morsa.

1 kommentar:

Anonym sa...

sist jag var och tränade så var nämda fröken Molin där å jag störde mig nåt grymt på henne! Slöare passdeltagare får man leta efter, hon gjorde bara halva övningarna, sen stod hon typ stilla, vafaan, måste man inte skärpa sig som kännt ansikte? Sheisse vad jag skulle skämts om jag var hon.