06 mars 2006

Bajs, döda djur och fåglar med mera

På Neo-bloggen skriver de om det bisarra beteende som galna kor och sjuka fåglar lockar fram hos människor:

"Expressens frågor och svar om fågelinfluensan är stor komik. Robert Gustafsson, släng dig i väggen – svenska folket är roligare. Ett smakprov:

Jag har en hund som gillar att rulla sig i bajs, döda djur och fåglar med mera. Finns det risk för att han kan smittas om han råkar på en död fågel med viruset? Kan hundar smitta vidare till människor?
Ewa"

Ett annat exempel är de som ringde in i helgen till TV4 oh ställde frågor till en expert: "finns det galen kosjuka i lammfilé?" och "går det att dricka mjölk eller får jag galna kosjukan då?". I överlag får ju ring in-program en att fundera seriöst på det här landets mentala status. Popjunkien skriver mer om den grejen.

1 kommentar:

JOHAN sa...

i aftonbladet ställdes en fråga i stil med: vid mitt sommarställe bajsar kanadagässen enorma mängder. jag och min man måste skyffla undan cirka 20 liter från bakgården varje dag. kan vi bli smittade?

befogad fråga måhända. men inte särskilt trevligt sommarställe.