01 september 2006

Vilda Bebin i Vilda Musen


Mer om den otroligt mysiga och härliga helgen hos Mo & J (förra helgen):

Jag hade lurat och duperat B i säkert tre veckor, under vilka jag iscensatt ett vanligt besök hos Föräldrarna men vi i själva verket skulle åka på Surprisehelg till Stockholm. Föräldrabesöket behövde iscensättas eftersom jag bokat ett flyg mitt på dagen och var tvungen att ha en ursäkt för att få dra B från jobbet mitt på en fredag - det skulle ätas lunch hos Föräldrarna var det bestämt, och de bor 6 mil bort.

Vi satte oss dock på flygbussen istället, till B's stora förvåning och glädje. Jag fick snabbt avstyra alla tankar på att vi var på väg utomlands... snabbt drag av besvikelse i B's ögon. Fredagen spenderades mest hemma hos Mo & J, där vi fick härlig middag (se nedan) och en hiskelig massa vin och Samuel Adams. På lördagen kunde Vilda Bebin beskådas på Gröna Lund, dock ej i Fritt fall. Det blev för mycket. Jag & Mo kved av skräck i slänggungorna. Det var helt enkelt inte vår dag. Men Vilda Musen blev det, och den var fan jävligt vild!

Vi åt en fantastisk middag på Restaurang Hälsingborg, vilken jag verkligen kan rekommendera. Lovely. Bästa upplevelsen var nog ostronet, en sak jag haft en förmåga att undvika hittills i livet. Det skäms jag inte för att erkänna - "Jo har aldrig ätit ostron" Jo det har jag. Rökta ostron. Men det gills inte. "Som att svälja en snorlobba" sa en arbetskamrat. Jag håller inte med, det var som att äta hav och jag gillade det som fan!

På söndagen såg vi Garboutställningen och en mycket sevärd utställning på Moderna, Paul McCarthy. Den finns nog bara kvar den här helgen tror jag. Mycket sevärd, påträngande och obehaglig. Det var skönt att komma därifrån men den har bitit sig fast.

4,5 timmar på buss hem var mindre trevligt, men jag hade min Garbo-bok att läsa.

Inga kommentarer: