04 september 2006

Hundingar att längta efter

Jag & Mo vill ha varsin liten hund. Jag har lovat Mo att hon nån gång ska få en liten hund av mig. Hon vill ha en dvärgpinscher, en sån som Hanna har. Min hund ska nog inte vara så liten. Jag vill ha en weimaraner med spökiga ögon eller en underbar irländsk setter med en svans som man måste kamma.

När vi växte upp hade vi en finsk spets. Hon kunde kissa på kommando, åt helst blåbär och hallon och när hon ville "prata", vilket skedde väldigt ofta, så la hon de mjuka mjuka små öronen bakåt och formade munnen till en tratt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Weimaraners är väldigt vackra, jag gillar den hundtypen (dalmatiner, weimaraner men också dvärgpinscher då) som är proportioneliga och där man ser musklerna. (Ja, min vuxna hane är faktiskt välmusklad för att vara så liten :)

Vilken personlighet er hund verkade ha, så söt!

Anonym sa...

Bildbevis jag glömde klistra in:

http://emmsan.net/lennox/bilder/lennoxhosten2005.jpg