18 juli 2006

Silly rabbit, Trix are for kids

Egentligen ska jag måla taket i köket nu. Men jag är lite trött i armarna så jag slöar en stund. Idag kom säsong 4 och 5 av Seinfeld hem i brevlådan. Har hittills i sommar avverkat säsong 1, 2 och nu idag sista avsnitet av säsong 3. Man få se ett avsnitt till frukost, ett till lunch och högst två efter middagen. Man ska också se allt extramaterial.

Fast i morse till frukost kollade jag på Kill Bill 2 - åh vad den är bra! Såg ettan medans jag skruvade ihop köksskåp igår, det var roligare så. Det verkar vara väldigt roligt att vara Quentin Tarantino. Jag skulle vilja vara Quentin Tarantino. Jag tror att han få en hel del som han vill. Det får inte jag. Följande grejer är exempel på grejer jag inte får eller bör göra (av olika anledningar):

* Jobba halvtid eller kvartstid men slippa gå ner i lön
* Köpa även säsong 6 av Seinfeld när jag ändå håller på och beställer
* Äta chips varje dag
* Ha en personlig tränare
* Köra fort fort fort
* Köpa en liten hund (inte sååå liten men ändå)
* Åka till New York (ganska varmt där nu men ändå)
* Hyra in en gubbe som bygger staket åt mig
* Äta middag ute flera gånger i veckan
* Slänga min TV åt helvete och köpa en ny som det inte blixtrar om

Fan vad tråkiga grejer jag kom på. Det här är ju inte precis vad jag skulle göra om jag verkligen var Quentin Tarantino. Då skulle jag nog hänga en del med Michael Madsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Släng teven men låt bli att köpa en ny - tänk så mycket tid och pengar du sparar!

jo sa...

Men då kan jag ju inte kolla på vare sig Tarantino-filmer eller Seinfeld ju! It's a part of my life.