08 februari 2008

i-landsproblem, jag vet.

Har upplevt ännu ett traumatiskt foundation-köp på Kicks. På mitt Kicks fattar dom ingenting. Jag ska sluta handla där. Vet inte hur det gick till men nu sitter jag här med Cliniques Perfectly Real foundation. Dessvärre tror jag att jag redan provat den. Och dissat den.

Ett mål uppnåddes i alla fall - jag köpte inte Helena Rubinstein igen. En liten tjej med ett ansikte som hade en färgkombination av ljusorange och knallorange (solpuder-OD!) kollade på mig som om jag var dum i huvudet när jag ville ha ljusare och ljusare. Hon visade mörkare och mörkare - "du måste ha lite färg". Man kan säga att jag var lite mer åt "porcelain" och "beige faire" medans hon var mer "fuzzy peach" och "bronze du soleil". Haha.

Usch, jag sniffar på en av varianterna hon provade på mig (Diorskin?) och den luktar gammal kärring. Jag vill ju bara hitta den ultimata mascaran och den ultimata foundation:en så jag kan beställa dem på nätet sen! *grin*

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick chockerande bra hjälp av en tjej på Kicks senast (jag hade funderat på att prova en ny foundation (inte för att jag inte var nöjd med den jag haft tidigare, mest för att jag ibland får för mig att det kan finnas nåt ännu bättre på marknaden) och låtsades som om jag hade noll koll. Fick beskriva min hudtyp och kom hem med exakt samma foundation (Cliniques superbalanced) i samma nyans som jag haft innan. Och det är nog faktiskt den som passar mig bäst.