21 januari 2006

Tevoholic

Jag har varit sjuk. Typ förkylningssjuk med allt vad det innebär. Länge. Sjukan bara kryper runt runt i kroppen till nya ställen och vill liksom inte ge sig - just nu = ont i halsen. Var sängliggandes över en vecka vilket inneburit groteskt mycket intag av serier, film, talkshows etc. via bildskärm. Mina kommande inlägg kommer att ha en stark prägel av detta. Jag har bland annat arbetat mig igenom ALLA säsonger av Vänner (har dem inspelade på vidjoband) inklusive reklampauserna, och faktiskt så stod dessa för en del av underhållningen. Särskilt reklaminslagen från 1999, vilket var året då jag började spela in Vänner. Tänker speciellt på ett par: den kortklippta blonda kvinnan som vrålar "FÅR DU I DIG TILLRÄCKLIGT MED FIBRER? MIN PAPPA OCH JAG TRODDE ATT VI FICK I OSS TILLRÄCKLIGT MED FIBRER" osv. Den är rent gräslig. Sen den med den så uppenbart tyska familjen bestående av mor, far och ett barn som åker till sitt fritidshus i nån alp, och det är såklart skitigt så mamman (vem annars) tar fram 2 Ajax-flaskor och ger den ena till far och barn, som går ut och gör rent utemöblerna (med koncentrerad Ajax, uppenbarligen) på samma tid som mamman svabbar HELA huset själv. Sen blir mamman ett X som i Ajax i dörröppningen och hon är slank, tysk och lycklig över att ha gjort rent.

Inga kommentarer: