06 januari 2006

Majkel Dågglas blev det

Blandad kompott från TV-tablån igår:

* Hemvärnets glada dagar på ettan - helgens skrattfest enligt SVT. Den blev det INTE. Jag klarar inte av smäll-i-dörrar och nu-rasar-en-vägg-och-exponerar-nån-på-dass-farser. Faktiskt inte fars överhuvudtaget. Jag var och såg Revisorn med superhypade Peter Haber och ännu mer hypade Robert Gustafsson (som ändå skulle platsa i mitt crew, se nedan). Extremt mycket smäll i dörrar och småfräckt, och ändå är det liksom lite fint med den typen av fars för det är ju en ansedd rysk författare som ligger bakom den. (Jag har en känsla av att alla ryska författare är ansedda)

* Meet Joe Black på femman - fruktansvärd film med annars söta och balla Bräddan. Hela filmen går ut på att visa vad söt och valpig Brad är, t.ex. när han står och smaskar på jordnötssmör från en sked. I'm sorry Brad, I love you, men där sålde du dig för billigt. Han kan inte ens spela bra i den filmen. Skit!

* The Game på ZTV. Den blev det! Så himla bra idé! Jag skulle vilja ha ett The Game i present. Kanske inte så extremt och våldigt som i filmen, men ändå! Jag gillar Sean Penn också. Filemn är f.ö kanske en trea av fem möjliga, men den är rätt skoj. I jämförelse med vad som visades för övrigt så...

Såg faktiskt lite av Dokument Humor i en reklampaus - det började 21.30 vilket är en dålig början-tid. Men Schyffert är som vanligt bra. Jag bara vet att jag, Schyffert, Fredrik Lindström, Klara Zimmergren och Mia Skäringer skulle vara ett sånt kul gäng. Jonas Leksell skulle också få vara med.

I morgon ska jag gå på bröllop. Jag blir helt sjukt lång i mina klackisar. Har nu anlänt till Mo för klädesprovning och fått godkänt på min outfit. En fårpäls ska jag ha också, det blir fint.

Till sist: nu vet jag två konstiga saker som jag önskar mig: 1. ett The Game. 2. ett Brottogram






Inga kommentarer: