31 januari 2008

Nät-piraternas nya hufvudbonad


Denna bild använder Expressen för att symbolisera "piratnerladdningen". Skulle tro att de skapat den själva. "Vi måste ha nåt piratigt och hemligt, typ en med uppdragen huvtröja eller en papperspåse med en Pirate Bay-logga på" "Palle kan fixa det, han är en jävel på Photoshop".
Men varför är loggan uppåner på papperskassen? Det sabbar ju varenda liten tillstymmelse till möjlighet att nån skulle tro att det finns riktiga Pirate Bay-kassar.
Jag börjar dock fundera på om det faktiskt finns riktiga Pirate Bay-kassar - endast tillverkade i syfte att sitta på folks huvuden när de laddar ner piratfiler. Med loggan uppåner. Haha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En sån där ska jag ha nästa gång jag laddar ned nåt. Med hål för ögonen dock. Jag ska göra en egen, en blomkasse från konsum och spritpenna.

Ulrika Good sa...

Tusan också! Hanna sa precis det jag skulle sagt.

Anonym sa...

Du är så kul!!