24 januari 2008

The truth and nothing but the truth

Ulrika bad om 7 sanningar. Jag ger 7 sanningar:

1. Jag känner empati med döda ting. Alltså tycker jag synd om typ köttfärspaketet/mjölkförpackningen ingen vill köpa för att det är lite kantstött. Och flyttar tillbaka felplacerade saker i affären för att "den ska få va med sina vänner, de andra apelsinerna/blå shortsen/lantchipsen".

2. Jag älskar Britney och kommer aldrig att tycka att hon är slut/dålig/galen och jag tror att hon och jag skulle kunna bli bästisar. Jag har till och med drömt om det (alltså på natten-drömt).

3. Jag skrev en gång (tror det var 1995) en insändare till Pop och tackade Andres Lokko för hans artikel om Morrissey. När den blev publicerad blev jag queen bland indiefolket på skolan i typ två dagar.

4. Jag skulle i stort sett kunna äta jämt.

5. En av mina absoluta favoritfilmer är Frankie and Johnny och när jag var liten (ja, eller tonåring) hade jag den på video och kollade varje kväll tills jag somnade. Jag brukade hålla mig vaken tills när hon kommer hem och hennes granne har byggt om hennes bokhylla som hon ska ha elefanter i.

6. Ibland testar jag om jag tycker om folk genom att till exempel:

- skämta om konstiga saker som att alla belgare är gifta med sina systrar/barn och se om de skrattar eller börjar förklara att "nej det är de inte alls" för de "känner minsann en belgare och han är skittrevlig"

- säga att "om man slänger ut 100 000 på sitt bröllop är man ju helt sjuk i huvet" när jag vet att de har gjort det för att se om de går in i försvarsställning: "vadå det är ju nåt man har drömt om hela livet ända sen man var en liten flicka" eller kanske säger nåt dräpande tillbaks som att "ja hellre det än att snålbjuda som ni gjorde" (= mycket roligare svar)

7. När jag och min syster var små och lekte indianer fick jag heta Gula Tanden

2 kommentarer:

Ulrika Good sa...

Tack för schysst sanningssägande!

Anonym sa...

Jag har läst era svar ungefär sjutton gånger men de är fortfarande lika bra. Speciellt gula tanden.