22 juli 2005
Lasse Berghagen lanserar delikatesser och vin
Lasse Berghagen lanserar vinet Hav och Sand under varumärket Berghagen Brands. Vinet ska vara lättdrucket och målgruppen är alla som gillar Lasse. I höst utökas serien med fler produkter, bland annat olivolja.
Lasse Berghagen ville ta fram ett vin till sin 60-årsfest som hölls i helgen. Han tog hjälp av sin vän, den australiensiske vinkännaren Jason Hill och så föddes idén om att lansera en hel produktserie under märket Berghagen Brands. Vinet Hav och Sand är uppkallat efter en av Lars Berghagens tidiga sånger. Vinet som finns i både vitt och rött distribueras av Spendrups och kommer säljas på färjelinjer som Stena Line och Viking Line och i systembolagets beställningssortiment i sommar.
- Målgruppen är Lasses egen målgrupp som är ganska bred. Mycket kvinnor förstås. Det är ett lättdrucket vin som många kan tycka om, säger Christina Hill, varumärkesansvarig för Berghagen Brands och gift med Jason Hill. Till vardags jobbar hon på MTV Produktion som tv-producent.
Vinet marknadsförs på event som krögargolfen i Båstad och Swedish Match i sommar. Lasse Berghagen planerar att bli en aktiv del av sitt mat-och vinvarumärke.
- Lasse Berghagen kommer vara med på mycket. Han är extremt engagerad, säger Christina Hill. Nästa produkt ut i sortimentet blir en olivolja, också den kommer heta Hav och Sand.
Ja, jag vet att det är en gammal nyhet. Men gode gud.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar