23 augusti 2008

namn: jo
smeknamn: kommandoran
födelsedag: sent sent på året!
födelseort: stockholm
ögonfärg: väldigt bruna
hårfärg: min originalfärg, som jag inte haft sedan jag var 14, är fint svenskt blond. diskvattenfärgat typ. färgar håret kanske 3-4 ggr om året, brukar byta efter årstiderna.
pluggar/jobbar: jobbar
familj: make, mamma, pappa, syster. alla högt älskade. en liten katt. ganska älskad.

BRUKAR DU…
titta på dig själv i spegeln: ja ofta, och varje kväll tittar jag nära nära och kollar om det finns nåt att plocka bort.

gnälla: hatar gnälliga mänskor. men jag gnäller en del på jobbet tror jag, på folk som gör skidbacke av ost, inte gör rent efter sig på toan och lämnar brödpåsen öppen. jag är en kontorsfascist.

skrika: nä, inte så mycket. andra skulle nog inte hålla med. skriker ofta när jag sjunger!!! och när jag slår tån.

sova: extremt gärna framför TV:n

ha ångest: ja. på våren och på hösten.

skada dig själv med flit: oh ja, t.ex. när jag noppar ögonbryn och vaxar ben.

ta mediciner du inte borde ta: nä varför ska man göra det? om man inte räknar chips som medicin för det tar jag och det borde jag inte ta. chips alltså.

vilja dö: nej verkligen inte. döda människor är läskiga.

drömma mardrömmar: ja emellanåt. drömmer att folk jag tycker om försvinner.

drömma sexdrömmar: alldeles för sällan

ta droger: nej det brukar jag inte, inte illegala droger i allafall.

försöka vara annorlunda: hela tiden. oavbrutet.

klä dig i svart: för mycket.

gå till kyrkan: extremt sällan. är inte med i den klubben längre.

gå i skolan: brukar inte gå i skolan.

röka: har faktiskt lagt av med feströkandet! får se hu länge det håller i sig men man blir mycket mindre bakis om man inte dratt i sig ett paket cigg.

snusa: små lakrits-portionssnus är ganska goda! men jag brukar inte snusa.

ljuga: oftast för mig själv

hata folk: ofta ofta.

lita på folk: nej. generellt inte.


NÄR…
åt du senast: vid 11.40-tiden

läste du en bok senast: läser mkt lite, lyssnar mest. senast var det "Aldrig fucka upp" som jag var tvungen att sluta lyssna på för den var så trist.

var du på konsert senast: måste nog vara på Marilyn Manson den 17/12-07.

köpte du något senast: i fredags, helghandling på Ica.

svor du senast: minns inte. svär för ofta och får böta.

sjöng du senast: på lunchen. 4 minutes med Madonna & Justin

klagade du senast: på lunchen vid kaffeautomaten, han före mig tog bort koppen utan att vänta klart på "rinnet" vilket jag inte såg och fick kaffe-rinn i mitt tevatten. (fikarumsfascist)

är det sommar: aldrig här där jag bor.


HAR DU…
för många vänner: jag har lagom mycket vänner.

förföljelsemani: inte så mycket.

tvångstankar: ja, lite. typ att saker ska ligga vinkelrätt mot varann på skrivbordet och att om en sak händer när jag går så måste en annan sak hända innan jag gått 30 steg, typ.

någon annan psykisk sjukdom: inga psykiska sjukdomar precis, kanske mer som störningar, men jag har både lite lite damp och aspergers symdrom.

skadat någon: gjorde en ordentlig nacksving på min svåger en gång.

färgat håret: oftast

brutit några ben: ett par-tre revben på en Atomic Swing-konsert. (!)

gjort bort dig rejält: oh ja. det inträffar dock mer och mer sällan.

bra självförtroende: ja, jättebra. självkänslan är det lite värre med.

komplex: min valformade kropp. :S

sagt jag älskar dig till någon idag: nej.

bjudit ut någon: det har jag säkert.


HUR…
svarar du i telefonen: mitt förnamn

fördriver du tiden: jobbar, fixar med huset och umgås med min man.

mycket pengar har du: idag är det mer än igår eftersom jag fått lön!

tjänar du pengar: genom att förvärvsarbeta

bäddar du sängen: drar till den lite och slätar.

ofta diskar du: rätt sällan. har diskmaskin + att min man är bra på att diska.

ofta städar du: småplockar ofta, skittråkigt, försöker städa 1 g/veckan på riktigt.

går det på jobbet: rätt ok

många stör du dig på: att störa sig är energiläckage så jag försöker verkligen undvika det men det är säkert ändå ett hundratal mänskor jag stör mig på.

ofta träffar du din familj: alldeles för sällan (mor, far & syster i alla fall)

Inga kommentarer: