15 augusti 2008

Hur kommer man igång?

Det är seeeegt denna vecka. Har liksom ingen ork. Känner att jag mest går omkring och är irriterad på saker och gör därför en lista över saker jag är irriterad/less på. (Det känns lite som jag faktiskt.)

1. Låten "Love Song" med Sara Bareilles. Den är så uttjatad och intetsägande. Och den spelas VARJE morgon och fastnar i huvudet.

2. Alla menlösa töntiga tävlingar i P3 Morgonpasset - Hanna skriver också om det och det påminde mig om att jag stört mig på dessa fjanttävlingar hur länge som helst. Precis som Hanna skriver så VET man ju att de 3-4 första kommer att ha fel svar. Dessutom är det ju helt värdelöst när de har gäster i studion som ska göra nåt visuellt, som att trolla till exempel. Hur kul är det att lyssna på en som "trollar" så programledaren blir imponerad?

3. Han på SVT som säger "one world, one dream, one man..." varje gång Phelps tar guld.

4. Mera OS: Pamela Andersons lilla spända ödlemun som gapar högre och högre för varje dag i SVT-soffan. I morse tror jag minsann att hon var lite full.

5. Ännu mera OS: Mats Nyström får ju ca 20 minuter varje morgon till att sammanfatta allt som hänt under natten/morgonen och jag HATAR at han pratar med många av de kvinnliga gästerna/experterna som om de vore barn/förståndshandikappade. Han sa t.ex. nåt i stil med "du kan väl liksom supermycket om svenska landslaget" när det var en kvinnlig fotbollsspelare där som skulle kommentera en av Sveriges matcher. Skulle vilja höra honom säga samma sak om en manlig f.d landslagsspelare skulle ha suttit där.

6. Att det aldrig finns nåt att se på TV från kl 20 och framåt. (Jag har tjuvkollat på alla Project Runway så inte ens den lilla karamellen finns.)

7. Den lilla taniga meteorologen på SVT med flygigt hår som låter som att hon ska börja grina när hon presenterar vädret.

8. Snip-Tone Bekkestad. En irritation som bara växer sig starkare för varje år som går. Drottning Silvia låter helt brytningsfri i jämförelse med Tones "vaaader".

Har säkert fler men det får räcka nu.

Inga kommentarer: