12 november 2007

Jag är en rockjunkie

Njuter i fulla drag av reprisen av ”Rockstar: Supernova” som går på 6:an lördagar och söndagar. Inte minst av den underbara rocker-jargongen mellan ”juryn”, bestående av Tommy Lee, Gilby Clarke och Jason Newsted, och framför allt de manliga deltagarna.

Lite smakprov på dialog - utspelar sig då det är dags för en deltagare att säga vilken låt han ska sjunga och sedan gå upp på scene och riva av den:

”- Phil – my man.”

”- Hey man.”

”- ’sup dude?”

”- Chillin.”

”- Right on”.


I slutet av andra avsnittet ska Jason Newsted leverera visdomsord till deltagarna – inklusive svepande pekning med handen formad som en pistol, i liggande läge liksom.

”- I’ll address all of y’all…”

Tommy Lee är sådär härligt post-knarkat-i-två-decennier-DAMP:ig, Gilby Clarke agerar som om han vad med i Guns n' Roses när de var som störst och inte när de var på väg utför och Jason Newsted är "jag är äkta som fan". Jag vet ju redan vem som vinner men det är så himla kul att kolla på ändå. Jag strök mig igenom hela strykkorgen igår medans jag kollade.

Ååååh vad jag också vill vara rockstjärna. Men då skulle jag nog få ge upp mitt lakanstrykande - inte så Hårdrockigt.





Inga kommentarer: