13 september 2007

You have one new message

Det här tyckte jag var roligt! Mest för mig själv förmodligen. :) Har snott den från Lina. Inser samtidigt som jag fyller i detta att min inkorg mest innehåller mess från syrran och mamma... får skylla på att den är NY sen förra måndagen. Jag har faktiskt andra vänner oxå.

Gå in på inkorgen och tryck uppåt två gånger. Vad står det i det sms:et?

"Vad fina ni är! Puss!" (Skickade en bild på mig & B tagen med nya telefonen.)

Vem har skickat det sms:et?

Lillasyster Mo

Vad står det i sms:et under?
"Vad har du fått för nån?" (Fråga om vad jag har för modell på telefonen)

Vem skickade det sms:et?
Oxå syster.

Vilka sms gör dig gladast?

Alla sms gör mig glad, jag blir så barnsligt förtjust när det blinkar! Förutom mobilsvar förstås. De är tråkigast. Det är aldrig nån rolig som lämnar meddelande. Alla roliga sms:ar.

Hur många sms har du i inkorgen?
70. Bra jobbat på 1,5 vecka va? Men mms ligger i samma Inkorg också så jag kan inte skilja dem åt.

Vad står det i ditt 34:e sms?
"Jag har ingen sån bild på mobilen, bara på datorn hemma. Är allt bra hos er?" (Undrade om hon (ja, Mo igen!) hade en bild på min klänning som jag hade på mig då hon gifte sig för ett par veckor sen.)

Nu när du ändå är där mitt i allt.. tryck neråt 5 gånger. vad står det?
"Jag ska ut & cykla nu. Inget vin innan det." (B som svarar på frågan om han fått vin till maten)

Vad står det i det 15:e mottagna sms:et?
"Ring 133. (Ring +46706133133 från utlandet.) Du har 1 nytt meddelande i Mobilsvar." (Jobbmeddelande)

Och i det 3:e?
"Jag skickade en gubbe som skickar ett hjärta. Love liksom." (Min & Mo:s telefoner är inte kompatibla. Jag ser inte hennes animerade smileys!)

Vad står det i ditt mest privata sms?

Privata grejer förmodligen.

Vilket är det gulligaste sms:et du någonsin fått?

Inte en susning.

Vad har du för mobil?

Nokia 6300

Inga kommentarer: