13 september 2007

Jussi... Jannike... Ilse... Suzette...

Skjutjärnet Marianne Rundström bevisade sin puckighet för miljonte gången i morse när hon intervjuade nya handelsministern. Hela intervjun hade en aura av ”men lilla du, vad roligt, har du fått bli handelsminister…” och höll jag inte på att sjunka genom golvet när hon till sist frågar angående ministerns lila Porsche (som vi lär få höra om till leda – varför kom den upp överhuvudtaget?):

”-Kan du byta tändstift på den då?”

Hallå!!! Fan vad jag HATAR när kvinnor agerar gubbigt mot andra kvinnor.

(Hon frågade även om det fanns ett släktskap med Jussi (handelminstern heter Ewa Björling) och jag måste härmed erkänna att jag också undrade över släktskap… men min kulturfattiga associationsbana hoppade raskt över Jussi, jag tänkte ”åh, är hon släkt med Jannike?”)

Inga kommentarer: