17 oktober 2007

Life according to Mo

Jag sitter vid mitt skrivbord på jobbet. Har TV:n på i bakgrunden (ja, man får det när det som är på TV handlar om jobbet).

På skrivbordet ligger, från vänster till höger:
* 1 vanlig telefon
* 2 mobiltelefoner
* 1 kalender
* 1 anteckningsblock
* 1 trevlig inbjudan
* 1 kassettband
* visitkort
* 1 tub Kiehl's Lip Balm i färgen 58B
* 1 Aftonbladet
* 1 Expressen
* 1 jättehög med viktiga papper
* 1 skrivbordsunderlägg med världskarta på
* 1 datorskärm och tangentbord och mus så klart

och:
* 16 cd-skivor:
PJ Harvey - Stories from the city, Stories from the sea
Aimee Mann - Bachelor No. 2
Metallica - Master of Puppets
The Stone Roses - Second Coming
The Smashing Pumpkins - Adore + Twilight to Starlight från Mellon Collie and The Infinite Sadness
Emmylou Harris - Wrecking ball
Red House Painters
Bush - Sixteen Stone
Dave Matthews Band- Crash
Dave Matthews Band - Under the Table and Dreaming
Music from Vanilla Sky
Anna Ternheim - Separation Road
Moloko - Things to Make and Do
Cesaria Evora - Sao Vicente di Longe
Damien Rice - The Blower's Daughter (singel, fick den när jag och S var och såg Closer)
Koop - Koop Islands

Jag har på mig en grön stickad tröja från Gap, blå jeans från Acne och svarta högklackade sviriga skor från Zara. Och jag är otroligt pigg efter att ha sovit nio timmar. Inför kvällen ser jag fram emot fotboll och Bothamburgare. ;)

2 kommentarer:

Ulrika Good sa...

Tack för inblicken! Det är mer intressant än det kan verka.

Anonym sa...

Jag har fått värsta skivinspirationen av er systrar nu. Bortglömda album jag ska rota fram och bränna nya skivor av.