08 maj 2006

Lugna Bebin

Så här ovild har jag inte känt mig på ÅR OCH DAG. Vårtrött kanske? Otroligt varmt dock. Pollensäsongen lär vara över på noltid för mig i år. När jag kom till jobbet idag så log jag lite illmarigt när jag såg mina vantar som legat där hela helgen. Det var tydligen kallt när jag gick till jobbet förra veckan.

Nytt på Stylebird-fronten, mail i lördags efter påstötning: "Hej Jo, Vi har idag kontaktat Posten och fått veta att din order har status"saknas". Med andra ord har den försvunnit under okända omständigheter vid Postens hantering. Mycket tråkigt, men självklart skickar vi allt på nytt! Dessvärre är de röda Lyden Garden trosorna med blommor du beställt slut på lager nu...kan du tänka dig att byta mot en annan produkt eller få pengar tillbaks för denna så skickar vi resten?"

Morr. Det var ju till stor del för att de faktiskt hade de där pantiesarna (se bild) som jag handlade där... har redan det grymme snygge linnet. Men jag kollade in ett par andra schyssta grejer som jag får hoppas att de har på lager! Expected in 2-5 days.


Och över till något helt annat, en konstig artikel a' la Expressen. Måste citera lite... kommer från Expressens nätlöp tidigare idag, nu är det omformulerat. Och Babsan står nu inom citationstecken. Men så här stod det :

29-åring greps för kniv-mordet på Babsans vän

37-åringen höggs ihjäl med kniv utanför sin bostad på Industrigatan i Stockholm1999. Babsan: "Jag har haft så många tankar om vad motivet var. Det känns bra om polisen kan klara upp det här nu.".

Varför skriver Expressen som om Babsan är en riktig person...? Bilden är på Lars-Åke Wilhelmsson förvisso, men det gör bara att det hela ser knäppare ut. Undrar hur det hade sett ut om det faktiskt varit en bild på själva Babsan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är glad att du trots tröttheten (är inte alla trötta nu?) plitade ned ett inlägg.

Säljer verkligen såna löpsedlar mer? Annars kunde de ju kört på pollen idag igen. Med väldigt innovativa tips, som florerat så länge jag varit allergisk, och är av typen: häng inte tvätten ute, jogga inte i en björkdunge.