26 september 2005

Keff jävla morgon

Och ja, man får använda ordet keff, för det har kommit in i SAOL. Jo, efter att inte lyckats köpa ny period på tågkortet kom vi så sent på tåget att vi fick stå till Stockholm. 40 minuter + den tid vi stod och väntade på tågmöte på Karlbergs station, dvs 20 minuter = en timjävel. Detta innebar huvudvärk och missat morgonmöte och jag var extremt sur när jag kom in till jobbet.

Men sen kom jag på att det ju inte tjänar nåt till, så jag har varit s u p e r effektiv hela dagen. Skrivit, skrivit, skrivit. Nu behövs lite paus innan eftermiddagsmöte och efter det snabbträff på stan med Jo! Pausen tillägnas listskrivning.

Lista på saker jag ska göra/köpa/lyckas med i höst:

Komma i Lee:s jeans Leola i strl. w28 l31.
Köpa kappa a la Balenciaga (men inte just den så klart, den kostar ju typ 40 000).
Vinna minst 500 spänn på på Unibet.
Skriva och sälja minst en artikel.
Klippa och slinga håret.
Springa 5 km på 25 minuter.

Förresten, Linda Rosing bloggar! Måste hålla koll på det.

Inga kommentarer: