03 februari 2006

Ryktet

Tänk för några år sen, då florerade ett rykte att Christer Pettersson och Håkan Hemlin (nedan kallad Nordman för jag tycker Nordman är ett så roligt artistnamn) var kära i varandra och var förlovade. Jag minns att jag inte hörde talas om ryktet förrän Nordman gick ut i Expressen och rasade.

Undrar hur ryktet startade? Jag tror att det var några av Nordman alkispolare hemma i Skutskär som satt och drev med honom och sa att det visste ju alla att Nordman och Pettersson var kära i varandra.

Ur Expressen: "För någon månad sedan startade ryktena om att Christer Pettersson har flyttat till Skutskär utanför Gävle. Skvallret tog fart och en lokal tidning i Gävle har skrivit flera artiklar om ryktena. Snart pratades det om att Pettersson setts med Nordman-sångaren Håkan Hemlin, 34, som bor i trakterna. - Jag fick plötsligt höra att jag, min nya sextonåriga gravida flickvän och Christer Pettersson skulle flytta samman i en villa. Jag har inte ens någon sextonårig flickvän, säger Håkan Hemlin. Mest skruvat blev det när Håkan Hemlin plötsligt fick höra att han och Christer Pettersson var ett par. - Då skvallrades det om att vi var förlovade. Det är vi inte."

Man fattar hur nergången Nordman måste ha varit eftersom han inte bara sket i alltihopa och insåg det roliga/befängda i att han skulle vara FÖRLOVAD med... Christer Pettersson??? Han går liksom ut och dementerar! Rasar! "Jag har inte ens någon sextonårig flickvän."

En gång startade jag ett rykte att en kompis gillade att dricka våffelsmet direkt ur bunken. Hon dementerade lamt ett tag men sen tyckte hon nog att det var lika bra att bara hålla med, då dog ryktet ut. Det blev liksom inge roligt längre.

Tips: För en rolig stund, sök på Håkan Hemlin på Expressen. Du kommer att träffa på guldkorn som dessa:

Håkan Hemlin: Bögarna blev mitt öde
Markoolio och Nordman på barnslig skogsutflykt

Markoolio rökte hasch (inte undra på att skogsutflykten blev barnslig)
Håkan "Nordman" Hemlin lider av obotlig sjukdom (featuring en härlig close-up på Nordmans psoriasis-armbåge)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ännu ett roligt inlägg som bevisar varför ni är min stora favvo. "Håkan Hemlin: Bögarna blev mitt öde" ha ha.

F.ö. tycker jag fortfarande att Killinggängets parodi med Bordman och Ostman etc var väldigt rolig.

Anonym sa...

Jag saknar ord. Det var det roligaste på väldigt länge.

jo sa...

I aim to please! :-)