05 juni 2008

Ni stör mig i min kväll!

Jag har nixat min hemtelefon sedan kanske 2 år tillbaks. Det hjälper jättemycket mot de allra otäckaste förtetagen som tidigare ringde och ringde och ringde kvällarna i ända - men inte mot de företag där jag redan är kund. Dessa företag har de senaste veckorna fått fullkomlig nippran och ringer och ringer. Tele2 vill så gärna sälja mig mobilt bredband att de tre kvällar i rad dragit samma ramsa trots att jag varje gång sagt att jag inte är intresserad och att jag faktiskt minsann redan meddelat det. Jusek vill extremt gärna veta varför jag inte är medlem hos dem längre och SJ vill att jag ska ha deras SJ Prio + Master Card "för du får 2000 bonuspoäng". Score! För 2 000 poäng kan jag få en räkbaguette med ägg.

Men - vad jag ville komma till är att detta nu gått så långt att jag inte vill svara i telefonen hemma längre. Jag tycker det är jobbigt och skämmigt att säga att jag inte vill ha mobilt bredband, svara på varför, säga ja jag är helt säker osv. eller för tredje gången en kväll säga "jag har inte tid att svara på frågor, nej inte ens om det bara tar nån minut". Jag vill inte vara otrevlig mot de som ringer för de gör ju bara sitt jobb men vad jag egentligen vill säga är SLUTA RING OCH STÖR MIG PÅ KVÄLLARNA! Jag har ingen lust att springa benen av mig för att jag är ute i trädgården/på övervåningen (ja vi har bara en telefon, värsta amish) bara för att mötas av en stammande tonåring som vill sälja.

Hur gör man? Man kan ju inte kontakta alla företag där man är kund och säga ring för helvete aldrig hem till mig om det inte är nåt sjukt jävla allvarligt - typ att nån kapat mitt konto eller nåt. Nu har jag lagt alldeles för mycket tid på detta, ska sätta mig i ett telefonmöte snart.

Inga kommentarer: