07 november 2006

Den inre resan

Jag älskar att färdas medans jag sover. Alltså, sover på riktigt, i en säng med riktiga lakan och grejer. Halvt nersjunken i en flygstol med pyttesmå spritflaskor framför mig räknas inte. Just nu längtar jag efter att åka nattåg riktigt långt bort. Drömmen är nog att åka tvärs över USA, men jag nöjer mig även med SJ:s nattåg till typ Åre. Skulle till och med kunna tänka mig att först åka ner till Göteborg för att ta tåget ända därifrån, så det blir en så lång resa som möjligt. Tänk, man får sin lilla hytt. Vita, rena, krispiga lakan. Man kryper ner och sen - så åker man.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ring till mig på jobbet, 0771-757575 så bokar jag en resa åt dig. =) "Välkommen till SJ, det är Miia!"

jo sa...

Jag ska göra det, förr eller senare... nighttrain, here I come!