01 juni 2006

Reklam

Och nu lite galla: Jag hatar Sensodyne-reklamen. Fult, töntigt och oinspirerande filmat. Dessutom ska jag aldrig i livet byta till Vodafone/Telenor efter den urtöntiga reklamserie som gått nu alldeles för länge. Jag gillar nästan bara Telias reklam när det handlar om små serier av reklamfilmer - Findus är töntig den med. Men Gunnar i Teliareklamen kan man bara inte låta bli att gilla. När han "badat bort" telefonnumret till en dam och måste ringa runt - och byter inledningsfras varje gång trots att han inte behöver egentligen... den kan jag se om och om igen. Men att dra nåt för långt håller inte, tänk när den där jävla Kjell-Henry skulle vara med överallt "Dra in magen så jag kommer förbi och fram", just den var lite kul. Först. Men sen skulle folk börja säga så hela tiden, och sa dessutom FEL! "Dra in magen så jag kommer fram här" - det är ju inge roligt! Man måste säga rätt. Eller åtminstone göra det roligare.

Det finns nån annan reklam också, som också är för tandkräm. En ljusblå stiff kille solad/spraytannad intill rostbiffsfinish ("IT-chef" enligt texten som presenterar honom) snackar stelt och konstigt, det hörs tydligt att ljudet kommer från flera tagningar precis som i de andra tandläkarreklamerna. Men vilken tandkräm var det?

Möjligt (troligt?) att Junkien skrivit om en del av det här redan men jag har ingen bra länk så jag skriver ändå.

Uppdaterat: Jo! Här var den! Och med en länk till mig också, det var ju extra skoj.

Inga kommentarer: