15 september 2009

Je t'aime

Åh, kvällen är en outsinlig källa:

Deltagare: jag, min syster Mo och maken J

Program på TV:n: fortfarande Kändisdjungeln, men vi diskuterar 'allo 'allo 'emliga armén

Mo: "Tänk att vi liksom tyckte att det var så bra, eller tyckte vi det? Varför skrattade vi? Åtta och tolv år liksom."
Jo: "Ja, men det var väl det närmaste porr man kom, René med Yvette bakom baren, Oh, Renéeeee...."
J: "Ja jag läste den där "Hästfolkens tid" istället."
Vi: "Grottbjörnens folk. Eller menar du Isfolket?"
J: "Whatever."

1 kommentar:

Unknown sa...

Detta inlägg påminner mig om diskutionen om Fudo.

L.Nav: Åt du sån där farlig fisk då du var i japan?
J: Farlig Fisk:, du menar fudo? Nä, jag hoppade det.

Vi kom fram till sen att fisken egentligen heter Fugu, men det var roligt att det blev ett begrepp under studietiden. Fudo-fest med tillhörande fudohattar.